Zdroj: http://www.zsslatiny.cz/anglictina/vystupy-z-aj-ve-2.3.a-4.rocniku • Vydáno: 9.4.2017 8:04 • Autor: admin
ANGLIČTINA – UČIVO A OČEKÁVANÉ VÝSTUPY V JEDNOTLIVÝCH ROČNÍCÍCH
2. ročník:
Žáci si postupně osvojují slovní zásobu v jednotlivých tematických okruzích. Každé téma začíná přehlednou tabulkou slovíček, kde žáci vpisují jednotlivá slova. Následuje vždy několik cvičení, jejichž cílem je pomoci dětem zapamatovat si nová slovíčka. Cvičení jsou úměrná věku, vedená zábavnou formou – doplňovačky, křížovky, vybarvování, hádanky apod.
Tematické okruhy:
Očekávané výstupy: Hlavním cílem je osvojení základní slovní zásoby, a to jak v mluvené, tak v psané formě. Gramatika jako taková není předmětem výuky ve 2. třídě. Sloveso být-já jsem, ty jsi, to je- se děti učí jako jiná slovíčka, to samé předložky – ty jsou uváděny pouze jako ilustrace k obrázkům. V prvním pololetí žáci umí výhradně pouze slovíčka, ve druhém pololetí začínají vnímat i jednoduché věty, např. jednoduché popisy zvířat a věcí.( Elephant has got a long nose and big ears. It can run. It can’t swim. It is grey.) Po žácích ve druhé třídě není požadováno, aby oni sami aktivně tvořili věty či se zabývali tvořením otázek a užívali větné členy.
3. ročník:
Žáci navazují na učivo 2. třídy. Úkolem 1. pololetí je zejména začít aktivně tvořit věty. Proto klíčové je osvojení si slovesa být a mít ve všech osobách.
Tematické okruhy:
Nové okruhy:
Gramatika:
Očekávané výstupy: Žáci pozdraví, představí se, plní úkoly zadané anglicky, označí základní barvy, umí popsat jednoduché věci a zvířata. Nejen rozumějí zadávaným úkolům, ale aktivně tvoří jednoduché věty a otázky. Vyjádří pocity a nálady, mluví i o pocitech jiných lidí. Popíší vzhled člověka, mluví o členech své rodiny, popíší lidské tělo. Mluví o tom, co mají a nemají rádi. Určí, co je na obrázku, třídí informace. Mluví o tom, kde různé předměty jsou. Pojmenují dny a měsíce, části dne používá se správnou předložkou. Pojmenují významné svátky v roce. Vyhledají některé informace v jednoduchém souvislém textu. Píší jednotlivá slova a věty. Ohodnotí svůj výkon, rozumí některým postupům vlastního učení. Uvědomují si důležitost v pravidelnosti každodenní domácí přípravy včetně zásady spirálovitého opakování slovíček (tj. vše stále od začátku).
4. ročník:
Tematické okruhy: rozšiřování slovní zásoby v jednotlivých tématech
Gramatika: přítomný čas průběhový i prostý
Očekávané výstupy: Žáci mají dostatečnou slovní zásobu i gramatické vědomosti, aby mohli číst, překládat i poslouchat souvislé texty – samozřejmě upravené a vedené v přítomném čase. Dokáží porozumět i reagovat na otázky k textu i aktivně popisovat věci, zvířata, činnosti i osoby. Žáci uvědoměle přistupují k opakování slovní zásoby, jež je stěžejní k tvoření vlastních vět.